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작성자 관리자
작성일 2017-07-12 (수) 18:03
ㆍ추천: 0  ㆍ조회: 323      
IP: 118.xxx.162
카이 아이들먼과 관상기도
#카이 아이들먼은 "팬인가? 제자인가"로 유명하며
박영선 목사님께서 추천하시는 제럴드 싯처에 영향을 입은 사람입니다.
근래에 카이 아이들먼의 책들이 읽혀지고 있습니다. 
그는 과연 어떤 사람일까요? 

카이 아이들먼 자료가 있어서 구글 번역기로 돌려서 올립니다


관상기도(명상적인기도)

최근 몇 년 동안 Contemplative Prayer라고 불리는 특정 무언가가 내 관심을 끌었습니다. 저는 기독교 서적을 좋아하지 않기 때문에 최근까지 그 영향을 알지 못했습니다. 성경에 대한 연구가 아닌 성경 자체의 성경 공부에 보완 적으로 적절히 사용된다면 나에게주는 기독교 책은 나쁜 것이 아닙니다. 그러나 지난 10 년 동안 저는이 책들이 경건과 개인 학습을하고 있다는 점에 점점 더 걱정이되어갔습니다. 성서 연구는 뒷자리에서 벌어지고 있습니다. 이런 이유로 이단을 내 교회 나 다른 교회에 소개 할 수있는 새로운 운동이 일어나 앉아서 나는주의를 기울인다. 제가 처음 알렸을 때 저는 항상하고있는 일을했습니다. 그것은 그것이 위협인지 또는 다른 사람들의 편집증인지를 알아 내려고 경고했습니다. 이 경우 다른 교단의 정보와 심지어이 새로운 현상에서 멈추게하는 세속적 인 출판물을 찾고있었습니다.

명상적인기도는 그 자체로 새로운 현상이 아니라 오히려 카톨릭 기원으로부터 부활 한 것입니다. 예수회는 원래 전통적인 복음 주의자들이 사용하지 않는 신비한 조상들을 이같은기도와 경전을지지하는 것으로 해석했다. 1930 년대에 다시 하나님으로 재 등장했습니다. Sarah Young이 부른 예수 전화의 기초로 사용 된 책을 부름. 나는 예수님의 부르심이라는 책을 구성하는 의식과 개념을 이해하기 위해 하나님 부르심을 이해하는 것이 중요하다고 생각합니다.

하나님의 부르심은 하느님과 마주 쳤을 때, 마음을 깨끗이하고, 하나님 께서 그들에게 연락하실 때까지 기다려서 그들에게 들려 주었던 것을 일지를 기록 할 방법을 사용하여 하느님과 마주 쳤습니다. A.J.라는 남자. 러셀은 여성들이 아이디어를 얻은 곳과 '죄인 전용'이라는 책을 저술 한 곳이었습니다. 러셀과 옥스퍼드 그룹에 관한 기사를 쓴 루이스 탈보트 (Louis Talbot)는 "왕의 사업"(1962)에서 러셀이받은 유일한 비판은 구제에 대한 그의 설명이 불분명하고 간신히 언급 한 것이 아니라고 말했다. 당시 복음주의 목회자들을 조사한 윌리엄 어빈 (William Irvine)은기도 또는 관상기도를 중심으로하는 관습이 이단 적이라는 점에 모두 동의하고 있다고 주장했다 (Heresies Exposed 3rd edition).

그러므로 하나님을 부르시고 죄인들만을위한 이교도는 무엇입니까? 자기 마음을 비우는 것은 저자의 글을 쓰는 것이 아니라 동부 신비 주의자가 사용하는 기술이다. 특히 힌두교의 중재 관습에 따르면, 개인이 윙윙 거리거나 묵상이나 단어를 사용하여 마음을 비우고 생각을 비울 수 있기 때문에 우주와 하나가되어 아무것도 원하지 않는 법을 배우십시오. 같은 방식으로 Sarah Young과이 두 청취자는 카일 아이들먼(Kyle Idleman)의 "Not a Fan"의 책에서 "종종 나 자신을 거부 할 것이 오면 자신을 부정해야한다" 매일 매일 십자가에 달리십시오. "(누가 복음 9:23) 몸을 초월하고 자신 이외의 것을 경험하십시오. 좋은 카엘 아이들먼은 경전을 사용했는데 틀린 것은 없습니다. 그의 후속 안내에서 그는 독자들에게 자신의 눈을 감추어 명상하라고 지시합니다. 예수님은 당신을 돌아보고 당신을 계속보고 있습니다. "네가 나를 따라 오면 네가 부인하고 십자가를지고 따라 와야한다. 나를." 그런 다음 그는 자신의 반응을 알도록 지시하고 5 분이 지나면 자신의 생각을 적어 놓습니다.

God Calling은 A. S Russell의 저자 인 For Sinners Only와 Oxford Group의 리더로 편집되었으며 나중에이 관행과 신학을위한 컬트로 확인되었습니다. 그런데 왜 그렇게 많은 사람들이 그러한 긍정적 인 경험을했다고 주장 했습니까? 왜 그렇게 많은 사람들이 에카르트 토레 (Eckart Tole)의 새로운 지구와 그것에 관한 후속 세미나에서 도움을 받았다고 주장 했습니까? 새 땅은 요한 복음 8 장 32 절과 같은 성서의 요소를 사용했고, 하나님 없이는 진리와 진리가 당신을 자유롭게 할 것입니다. 그리고 그가 찢어 버린 심리학과 철학을 던졌습니다. 우리 육신에서 하나님을 묵상하는 것을 배우는 것은 어렵고 그다지 즐겁지도 신비하지도 않습니다. 그러나 많은 경전에서 시편 119 편은 "우리의 교훈을 묵상하고 당신의 길을 생각하십시오", "내가보기 엔 멋진 일을 볼 수 있도록 내 눈을 열어주십시오. 당신의 법에서 ","당신의 종은 당신의 법정을 묵상합니다 ". 그것은 계속해서 우리가 마음을 숙고 할 때 완전히 약혼한다고 말합니다. 내가 시편 전체를 뒤적이는 패턴을 찾도록 가르침을 받았기 때문에, 당신은 정신적 이해 만하고 관상기도가 가르치는 시각화의 집중이 아닙니다. 그러나 그들은 시편 46:10 절을 사용합니다. "나는 힘을 잃고, 나는 하느님임을 알기"를 명상의 기초로 삼습니다. 하나님 께서 사람들을 좀더 가까이에서 경험할 수 있도록 돕기 위해 이것을 사용하지 않을 수 있습니까? 하나님의 부르심의 저자들은 그 책의 인용문에 그 질문에 대답합니다.
(자료출처 http://beautifullybrokenchattanooga.blogspot.kr/2013/02/contemplative-prayer.html?m=1)


 아래는 영문자료입니다~

Contemplative Prayer 

In recent years a particular movent called Contemplative Prayer has come to my attention.  Because I'm not a big fan of Christian books I was unaware of its influence until lately.  Christian books to me are not a bad thing if used properly as supplemental to the study of scripture from the Bible itself not from a study about the Bible.  However in the last decade I've become increasingly worried that these books are taking over devotions and personal study, the study of scripture straight from the Bible is taking a backseat.  For this reason when a new movement that could introduce heresy into my church or any other church I sit up and pay attention.  When I was first alerted I did what I always do and that is to research what I have been warned about to find out if it is a threat or someone's paranoia.  In this case I was finding information from different denominations and even a secular publication that made me pause at this new phenomenon.

Contemplative Prayer is not a new phenomenon per se but rather something that has resurfaced from its Catholic origin.  The Jesuits originally interpreted the mystical early fathers, whom are not used by traditional evangelicals, as having endorsed this type of prayer and viewing of scripture.  In the 1930's it resurfaced again in God Calling the book used as the basis for the current book Jesus Calling by Sarah Young.  I think it is important to understand God Calling in order to understand the ritual and concepts that made up the book Jesus Calling.  

God Calling was written by two annonymous women who encountered God by using a method that would cause them to clear their minds, sit and wait until God contacted them and they would keep a journal of what was told to them.  A man named A.J. Russell was where the women got the idea from and who wrote a book himself called For Sinners Only. Louis Talbot's who wrote an article about God Calling, Russell and The Oxford Group in "The King's Business" (1962) said that the only criticism that Russell received was that his explanation of salvation was unclear and he barely mentioned atonement.  William Irvine who surveyed evangelical pastors at the time said they were all in agreement that the practice of centering prayer or contemplative prayer was heretical (Heresies Exposed 3rd edition) and warned churchgoers against inimtating such concepts.

So what is so heretical in God Calling and For Sinners Only?  Clearing of one's mind is a technique employed not by the authors of scripture but by Eastern mystics especially in Hindu mediatation practices in which the individual uses humming, constant recitation of a phrase or word to empty their minds of any thoughts so that they may experience a oneness with the universe and learn to not desire anything.  In the same way Sarah Young and these two listeners employ the guidence method by clearing their minds of all thoughts, often chanting a phrase, like, in the book Not a Fan by Kyle Idleman, "If anyone would come after Me he must deny himself, take up his cross daily" (Luke 9:23) to transcend the body and experience something outside of themselves.  Well Idleman used scripture surely there is nothing wrong with that?  In his follow-up guide he instructs his readers to meditate by closing their eyes picture Jesus turn and look at you and saying to you over and over again, "If you would come after Me you must deny yourself, take up your cross and follow Me."  Then he instructs them to become aware of their reaction and after the five minutes is up to write down their thoughts.  

God Calling was edited by A. J. Russell author of For Sinners Only and leader of The Oxford Group which was later identified as a cult for these practices and their theology.  So why have so many claimed to have such positive experiences?  Why have so many claimed to have been helped by Eckart Tole's A New Earth and the subsequent seminar on it Oprah conducted?  A New Earth took elements of scripture like, John 8:32, "and you will know the truth and the truth shall set you free" without God and threw in some psychology and philosophy he also ripped off.  Learning to meditate on God in our own physical bodies is difficult and its not so much fun nor mystical but Psalm 119 among many scriptures teaches us to "meditate on Your precepts and regard your ways", "open my eyes that I may behold wonderful things from Your law", "Your servant meditates on Your statutues".  It goes on and on clearly stating that when we meditate our minds are fully engaged.  Because I was taught to look for patterns going through the entire Psalm you only find mental comprehension and not a concentration of visualization that the contemplative prayer teaches.  But they use Psalm 46:10, "Cease striving and know that I am God" as the basis for their meditation.  Could God not use this to help people experience Him in a closer fashion?  The authors of God Calling answer that question with a quote from their book
(자료출처 http://beautifullybrokenchattanooga.blogspot.kr/2013/02/contemplative-prayer.html?m=1)


아래의 자료를 읽어보면
아이들먼이 얼마나 더 위험한 기도를 하고 있는지 알 수가 있습니다. 
아이들먼은 비성경적인 방법인 구상화(상상화)를 적극 활용하고 있으며, 
visualizations, meditation and being self-aware를 사용합니다.

편집자에게 보내는 편지 : Kyle Idleman의 팬이 아닌 "성경 공부"의 명상 / 시각화 언어에 대한 염려
 2017 년 5 월 26 일 | 저자 : Lighthouse Trails 편집자

친애하는 등대 길 :
저는 SBC와 제휴 한 침례 교회의 일원입니다. 나의 주일 학교 수업은 최근에 Not a Fan 비디오 성경 공부를 시작했으며 Not a Fan 저널 [이 링크는 저널의 샘플입니다]에 의해 카일 아이들먼이 보충합니다. 나는 같은 제목의 책과 개념에 익숙했지만 (팬이든 추종자이든), 그 외에는 거의 알지 못했다. 나는 열린 마음으로 연구에 나갔지 만 저자가 독서에 자신의 개념을 "고려"하도록 촉구하는 방식에 의문을 제기했다. 저널 2 일째까지 계속되지 않을 것임을 분명히했습니다. 내 정신은 운동으로 완전히 슬퍼했습니다! Lighthouse Trails가이 저널을 검토하고기도하는 마음으로 고려해보기를 희망합니다. 나는 명상적인기도를 탐구하는 것이 위험한 가르침이라고 생각한다.
다음은 192 페이지 저널의 첫 91 페이지에서 외삽 한 몇 가지 예입니다.

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주 1 일, 정오 알림 :
명상을 위해 5 분을 보냅니다. 눈을 감고 마음을 예수님으로 그린다. 그분이 돌아 서서 당신을 보시고 그분의 말을 들으십시오. "네가 나를 따라 오면, 네가 부인하고 십자가를지고 나를 따라 와야한다."그분의 말씀을 계속 들어라. 그분의 초대에 대한 당신의 반응을 인식하십시오.
참고 : [저널에서]이 제안과 같은 일부 제안은 조금은 비속 한 것으로 보일 수도 있고 비 전통적인 것으로 들릴 수도 있습니다. 열린 마음으로 각 운동을 시도해 보는 것이 좋습니다. 100 % 줘.
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나는 "imagining"과 "awareness"라는 생각에 즉각적으로 불리한 반응을 보였습니다. 그러나 나는 그 부분을 건너 뛰고 계속하기로 결정했습니다. 

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2 일째에 정오 알림에 빨리 감기 :
이 구절을 큰소리로 10 번 반복 해보십시오. "주 예수님, 제 생애에 간섭하십시오."(다시 말하지만 이것은 유치하거나 비실용적이라고 생각되는 제안 중 하나입니다. 그러나 시도 할 때 무엇을 잃어야합니까?)
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마태 복음 6 장 7 절이 마음에 떠오른다. "이방인들처럼기도하는 것은 헛된 반복을 사용하지 말라. 그들이 그들의 말을 많이 할 때 그들이 들려야한다고 생각하기 때문이다."

여기 저널을 좀 더 깊이 들여다 보면서 내가 만든 몇몇 다른 관찰들이 있습니다. 첫째, 독자가 이 운동에 참여하도록하기 위해 목적이있는 "설득력있게" 수행됩니다. 내가 준 2 가지 예는 단지 두 가지입니다. 아이들먼은 이러한 운동을 "어린애", "어리석은", "미친"및 "비실용적"이라고 변명하지만 독자들에게 어쨌든 시도해 보도록 권장합니다. 하나님의 말씀을 공부할 때, 이것은 우리의 태도 나 경험이 그렇게 할 때 있어야 할 것을 생각 나게하는 단어가 아닙니다.

처음 91 페이지에서 저는 "imagine"이라는 단어를 무수히 강조했습니다. 시각화하라는 메시지가 많이 사용됩니다. 단어와 구를 반복하는 것이 여러 번 제안됩니다. "명상"과 "명상"이라는 단어는 자주 사용됩니다. 독자는 자신의 생각에 초점을 맞추고, "대상을 묘사"(74 페이지), "끝내고 싶은 곳을 그리기"(74 페이지), "그림 예수"(85 페이지) , "너의 마음 속에 하루를 복습해라"(50 페이지). 그런 다음 저자는 연습을 마친 후 생각을 적도록 지시합니다.
90 페이지에 "앉아서 주변을 둘러보십시오. 주위를 둘러싼 모든 일을 관찰하기 위해 감각을 사용하십시오. "
기도에 대한 첫 번째 언급은 24 쪽까지 나타나지 않고 다음과 같이 말합니다 : "예수님보다 먼저 놓을 사람에게 저녁기도를하는 것이 상상해보십시오."시각화, 명상 및 자아에 관해서는 더 많은 것이 있습니다 -기도하는 것보다 더 잘 알아라!
나는 이것에 대한 나의 연구를 계속하고 있지만, 당신의 직원이 잘 보일 것이며, 나의 예약이 설립되었는지를 알려주기를 바라고 있습니다.
고맙습니다,
J.B.
(자료출처 https://www.lighthousetrailsresearch.com/blog/?tag=kyle-idleman)


아래는 영문자료입니다

Letter to the Editor: Concerns About Meditation/Visualization Language in Kyle Idleman’s Not a Fan “Bible Study”
 May 26th, 2017 |  Author: Lighthouse Trails Editors
Dear Lighthouse Trails:
I am a member of a Baptist church affiliated with the SBC. My Sunday School class recently began the Not a Fan video Bible study, being supplemented by the Not a Fan journal  [this link is to a sample of the journal] by Kyle Idleman. I was familiar with the book of the same title and the concept (are you a fan or a follower?) but knew little else. I went into the study with an open mind, but quickly called into question the manner in which the author was prompting the reading to “consider” his concepts. By day 2 of the journal, it became clear to me that I would not be continuing. My spirit was utterly grieved by the exercises! I am hopeful that Lighthouse Trails will review this journal and prayerfully consider it. I feel it is dangerous teaching that is delving into contemplative prayer.
Below are some examples I extrapolated from the first 91 pages of the 192 page journal.
Day 1, Noon Reminder:
Try taking five minutes for meditation. Close your eyes and in your mind picture Jesus. Watch Him turn, look at you and hear Him say, “If you would come after me, you must deny yourself, take up your cross, and follow me.” Hear Him say these words again and again. Become aware of your reaction to His invitation.
Note: [from the journal] Some of the suggestions, like this one, may sound a bit inane or even non-traditional. We encourage you to try each exercise with an open mind. Give it 100%.
I was immediately adverse to the idea of “imagining” and “awareness.”  It jarred me, but I decided to simply skip past that section and continue on. Fast forward to the “noon reminder” on day 2:
Try repeating this phrase aloud ten times, “Lord Jesus, come interfere in my life.” (Again, this is one of the suggestions that may sound childish or impractical, but what do you have to lose in trying it?)
Matthew 6:7 comes to mind: “And in praying use not vain repetitions, as the Gentiles do: for they think that they shall be heard for their much speaking.”
Here are some other observations I made as I looked deeper into the journal. First, there is a purposeful “convincing” being done to get the reader to participate in these exercises. The 2 examples I gave are just two of MANY. Idleman excuses these exercises as possibly “childish,” “silly,” “crazy,” and “impractical” but encourages the reader to give them a try anyway. When studying the Word of God, these are not words that come to mind or describe what our attitude or experience should be when doing so.
Within the first 91 pages, I have highlighted the word “imagine” countless times. A lot of prompting to visualize is used. There are also several times where it is suggested to repeat words and phrases. The words “meditate” and “meditation” are used frequently as well. The reader is encouraged to focus on their own thoughts, imagine, “picture the destination” (pg. 74), “picture the place you want to end up.” (pg. 74), “pictures Jesus” (pg. 85), “review your day in your mind’s eye” (pg. 50). The author then prompts the reader to jot down thoughts after completing the exercises.
On page 90 it says, “Sit, be still and take in your surroundings. Use your senses to observe everything going on around you.”
The first reference to prayer doesn’t even appear until page 24 and it says this: “Imagine saying your evening prayers to the person you are most likely to put ahead of Jesus.” There is a lot more on visualizations, meditation and being self-aware than there is on prayer!
I am continuing my research on this but am hoping your staff will take a look as well and let me know if my reservations are founded.
Thank You, J.B.
(자료출처 https://www.lighthousetrailsresearch.com/blog/?tag=kyle-idleman)


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